千金勝萬金

2019年5月30日 星期四

被罰記

兩天之前,孩子似乎在書包內收起了一些東西,神神秘秘。她起初說當晚會告訴媽咪,但那晚入睡前她一反常態,不用媽咪陪瞓,亦不欲多言。媽咪雖然很想知道,只是按捺住心底的好奇,然後繼續觀察。
昨晚入睡前,這傢伙主動重提舊事,但仍然吞吞吐吐,欲說還休。看著她困擾地腦內交戰,媽咪有嘗試引導但不湊效,雖然心底更好奇,不過亦尊重她。
這天接放學,小傢伙終於和盤托出了:前日我同D同學響課室度好嘈,某老師入黎後問邊個有份大聲講嘢既要企出黎,我當時冇企到,但比同學舉報咗!某老師冇罰到企起身既同學,但要我返屋企罰抄「我以後要誠實」五次,所以前日我好驚你見到我書包張紙。不過我冇抄晒,所以冇交到!
媽咪心想:好傢伙!這孩子的膽子果真不小。
女兒續說:今朝我幫老師拎簿去教員室,遇到罰我的某老師。
媽咪忍住笑問:咁佢有冇好惡咁捉實你?
女兒說:點會呢!老師要我今日食飯時去佢課室度抄十次,佢話抄完之後,呢件事就會擺平喇。
咁叫抄十次?老師也太便宜她了,雖然媽咪覺得罰抄意義不大
媽咪跟她一起歸納事件的教訓:即係因為你同一D同學好嘈,老師唔罰承認自己嘈既同學,但就罰你。咁事件中你覺得自己學識咗咩?
女兒認真地回答:我知道講大話唔啱,做人要誠實!
媽咪強化她這個總結,說:係喎,有時我地做錯事,只要肯承擔,都有機會被原諒。但如果我地不誠實,反而錯上加錯喎!
女兒點頭表示明白,亦說自己很驚這位老師。她補充道:去到佢課室食飯再罰抄,我一粒飯都食晒呀,因為佢唔比人食剩嘢。
媽咪半帶開玩笑說:說不定出年就係佢做你班主任喇。
女兒連聲說不好。
之後,媽咪追問:你忍住幾日唔同我講呢件事,係驚我鬧你?
女兒再次點頭,說:係呀。
媽咪打趣問:你係唔啱架喇,但我有冇鬧你?
女兒擰了擰頭。
她自知有錯,一方面怕被媽咪責難,另一方面又很想被開導。想著她這幾天以來的心理交戰,哈哈,真有點自作自受!
一如以往,女兒校內的行為問題,媽咪都交由老師處理,回來只說教不責罰——要她因做錯一件事而承受雙重處罰,媽咪自覺於理不合。
況且,孩子跟自己分享被罰的事,不是必然的:她大可以半句不說。所以,媽咪心底欣慰這孩子願意跟自己說她知錯了!

 

蹤跡 © 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | Images by Tadpole's Notez | Blog Templates created by Web Hosting Men