千金勝萬金

2021年1月21日 星期四

做功課與閱讀

 送女兒回校上課,跟男同學C的媽媽閒聊。

她:而家D功課,我地開始時都要幫佢地好多。

我(心虛):以前D功課,我女就係太依賴我幫,所以我講明轉校後會盡少插手。

她:上次拍片你有冇幫手?

我(覺得自己有點不負責任):見呀女自己set機錄又好似搞得掂,所以都冇乜理到佢,後尾係剪片時有幫少少啦。

她:近日教D數學都幾深,我仔話唔係太明尋晚份功課,分數對於佢地係新概念。

愈聽愈心虛的我,忽爾想起昨晚女兒問數。。。

話說,她那份才得四條的數學功課,題目用字不深,但她似乎在明與不明之間。

媽:你聽咗書點會唔識做?我又無跟你上堂,又唔知老師要求你點做,到底你有冇上堂聽書?

然後,有人鬼拍後尾枕,臉上掛著一串串羞愧的淚水來。

女:我知自己唔啱,上堂時好多次自己去咗睇EBook。

吓,交咁多學費你上堂時去睇書??不如你去圖書館算啦!但是,骨子裡仍欣賞這孩子勇於承認自己做錯了。

媽:睇書固然係好,但點解老師講書時你去睇其他書?如果你已經識晒,我梗唔會阻住你睇書啦,但你而家唔識做功課喎。

女:D書真係好好睇,我都有提自己唔好掛住睇書,提完自己就會即刻停,但有時忍唔住又會再睇返。而且,老師講書好悶。。。

媽:好悶,係因為你聽唔明定點先?不如你話我知,例如十句裡面,你而家明白到幾多句?

她表示大約聽懂八成,餘下的自行猜度應該也不會太難吧!

媽咪告訴她:你鍾意睇書,我都覺得好開心,但上堂係應該留心聽書,放學後先睇其他書嘛。你以為我地唔知你上堂時做其他嘢?你雖然閂左房門,但成日係出面聽到你不斷按滑鼠,都知你唔係聽緊書啦。既然我都知,你認為老師會唔知你上堂會做其他嘢?你知唔知上網所有軌跡都有記錄?

媽咪得承認自己有點靠嚇,但總之女兒聽到這裡便開始著緊起來,嘿嘿~

然後,媽咪要求下一堂ZOOM起,請她先移師回到從前的飯廳裡去。不過,心底裡知道:監察固然有用,但,隨著孩子年紀增長,自律其實更重要。

至於上課很悶,大抵外國老師的教法,已經相對多元化了,起碼今天放學後,女兒津津樂道著他們這天利用彩虹糖學分數,上完堂更有一包糖果拿回家,哈哈。

在此,希望她更投入上課的同時,也更能找到學習的趣味。當然,媽咪亦會儘量提醒自己要悉時協助,權衡輕重,不要只袖手旁觀~~

 

蹤跡 © 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | Images by Tadpole's Notez | Blog Templates created by Web Hosting Men