千金勝萬金

2019年7月30日 星期二

與職業治療師對談

早前和女兒見了臨床心理學家後,安排了排期見職業治療師。孩子的大小肌有問題嗎?媽咪沒有這方面的知識,不過反正當時臨床心理學家說,職業治療師也不一定會見我們。事情就這樣靜下來大半年。
這天,我們終於見職業治療師了,她首先和媽咪面談了十幾分鐘,了解女兒的各種情況,也察看了孩子的成績表,然後,我們展開了以下對話。。。
師:佢考得好好喎。
媽(有點意外):OK啦。
師:以佢地既狀況來說,考試係好難架,佢真係考得好好喎!
媽:我其實唔係特別在意佢成績。
師:佢有讀寫,但又讀到又寫到,咁得意!
媽:可能佢只屬marginal case,所以各方面都唔算嚴重卦!
我禁不住心想:係你隔鄰辦公室既專家判斷佢有專注力問題同埋讀寫困難丫嘛,點解反而好似係我搵理由去合理化成件事呢?!
師:佢有冇睇專科?
媽:有,見咗醫生兩次。
師:咁佢使唔使食藥?
媽:醫生暫時認為佢唔使食藥。
師:咁仲使唔使覆診?
媽:要!九月覆診。
媽咪彷彿聽見她的言外之音是:以佢既情況,醫生可能唔再安排佢覆診。當然,這是當下自己的主觀感受。
師:咁你係咪覺得佢小肌有問題?
媽:佢成日寫幾個字就話攰,我唔知係佢專注力定小肌問題,加上佢寫字好大力,可能係咁都會易攰。反而我見佢成日行行下路會仆親,好似協調能力有問題咁。
師:佢本身專注力唔好,可能行路唔專心,諗咗第二D嘢,就好容易仆親,咁係解釋到喎。
她是專家、她閱人無數,媽咪留心聽著她的解說。
。。。。。。
女兒獨自入她房間做完一連串評估後,媽咪再次入去聽她的解說。。。
師:佢同我入房時已經蹦蹦跳跳,我見佢動作好穩架,大肌一定無問題。剛才同佢做評估時,佢坐得好定,坐姿比你同我都好,願意守規又無離位。不過,佢係有遊魂既,同佢講嘢係見到佢唔專注。各項評估所見,佢小肌無問題,係合格,但我要強調佢係屬於中間偏下,不過係合格線之內;有人會中高、有人會極高,但佢只係合格。其實人人都有強弱項,所以,其實係冇問題。
媽:合格就得啦。
師:我請佢抄咗一段字,你覺得抄得靚唔靚?
那幾行字相當工整,看得出女兒當時很用心去抄。
師:佢一分鐘大約寫到七個字,速度正常。我見佢抄寫時,都無出現一般讀寫小朋友常見既鏡面字、反轉字呢D,而且一般佢地好容易會寫錯筆順,但佢大部分筆順都啱架喎。
說到這裡,媽咪又想起剛才自己心底的話:係你個同事話佢有讀寫架嘛!
不過話說回來,女兒一直以來,讀的困難比寫的明顯大!
師:佢執筆姿勢唔正確,所以會好易攰。
媽:佢專注力咁弱,如果做功課時我仲成日打斷佢提佢執筆,會唔會唔係咁好呢?
師:同意呀,所以頭先佢寫時,我全程都由得佢寫架。。。。。。做人最緊要係開心,如果有個人樣樣要求自己好高,咁佢好容易會唔開心喎,但你個女剛才同我講:有D嘢好難,所以唔想做。如果想佢改善執筆,應該係佢要有呢個內在動機先。
媽:我同意佢係一個開心既小朋友,咁對於佢執筆來說,我可以點做呢?
師:人一出世就係一個個體,冇得話我地要點樣操控佢地架喇,就算佢地要選擇做一個壞人,我地都冇辦法!我地只可以提點下、鼓勵下架咋。你可以多D提醒佢,但想唔想改,都係睇佢自己。
她說到「壞人論」時,有點太激動,使我不得不亂扣帽子,把近日社運中的眾矢之的代入去胡思亂想。
而是日跟職業治療師的一席話,給媽咪再一次的提醒是:只要孩子快樂就是了!而且,也要尊重她是個獨立的個體——我們可以提醒她,引發她正向的動機,但萬萬不能一心要改變她!
 

蹤跡 © 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | Images by Tadpole's Notez | Blog Templates created by Web Hosting Men