千金勝萬金

2019年6月13日 星期四

對卷記

考完試,女兒回校主要是對卷。
接放學了,媽咪問:今日對咗咩卷呀?你滿唔滿意?
小女孩回答說:我數學比上次進步咗四十幾分。
媽咪計一計加減數後,心想:今次份卷,難道滿分有百幾分??
聽她這麼說,肯定份卷做得不會差,所以媽咪打趣說:嘩,乜你今次一百分??
女兒說:九十幾啦。
媽咪忍住心低的點點譏諷,沒說出口:你D加減數咁差,仲話數學考得好!
聽她說出的分數,不算太意外。記得考數學那天臨入校園前,媽咪已經告訴她:你今次數學D概念掌握得好好,只要小心D睇題目同專心D做,就會做得好。
專家教我們:要讚美孩子在過程中所付出的(努力等),一定要具體,而不是讚美獲得的結果(好成績)。
所以,媽咪向著女兒說:恭喜你啊!你考卷時一定係好專心、好努力去做,媽咪好欣賞你!
是日所對的卷,的確是有點驚喜:上次考得最差的中文閱讀卷,媽咪今次會用「極出色」來形容。全卷七十分,只扣了幾分。媽咪很詫異地問:你有冇抄錯分數落手冊?
說罷,也覺得自己有點太過分:畢竟不應該否定她所付出的努力。
試卷已派了一半,暫時所見考得相當不俗。不過,媽咪心底更明白:考得好不好,壓根地跟替她溫習多久沒關係,最重要是她做卷時的狀態。
狀態兩個字,由不得我。
這晚,她問:媽咪,我今次應該唔使轉校啦?我唔想轉校,因為其他學校唔適合我。
記得考試前,媽咪告訴她:如果你考試唔合格,我會同你轉校,無理由重讀一間咁貴學費
既學校。
大抵,她一直記住這點,所以也成為鞭策自己努力考試的動力。
 

蹤跡 © 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | Images by Tadpole's Notez | Blog Templates created by Web Hosting Men